Saturday, March 2, 2013

Slushy Magic science in a bag

If you visited before you know by now that we love science and experiments. I was on Pinterest the other day and came across this site to make your own slushy in a bag. Using salt, water, baggies and kool-aid.

Yes , I know I thought the same thing, Yeah right!!

Well I am here to tell you it works and was the coolest thing ever. Jake my 4 y/o thought this was the best thing.

Thanks to the super mom over at  Charlie Brown's Teacher for this awesome science experiment lesson. You can read more on her site about the science behind it all.

So if you were looking at the "Slushy Magic" that is advertised on TV, don't waste your money. Also, there is really no mess to clean up doing it this way.


All you needed to do is fill a quart size baggie with salt and water, place in the freezer over night (which doesn't freeze it turns to slush), then you place the small baggie inside a large zip lock baggie pour the kool-aid mix in the large baggie and shake for a couple minutes and you have a slushy mix.





Pictures below shows the steps.


When you are making you only have to use 1/2 of the kool-aid mix and we used about 2 cups of water. You don't want to fill the bag were it is too heavy.
NOTE: We used freezer baggies they are stronger.

Shake, Shake, Shake and then you have your slushy

We have done some fun science with rainbows and shamrock be sure to visit the links below.







Thanks for stopping by to see what fun stuff we are doing. Be sure to come follow us on

4 comments:

  1. Oh what a fun idea and I love the emerald green colour.

    Thanks for sharing on The Sunday Showcase. I've pinned to our board.

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum Salam sejahtera untuk kita semua, Sengaja ingin menulis
    sedikit kesaksian untuk berbagi, barangkali ada teman-teman yang sedang
    kesulitan masalah keuangan, Awal mula saya mengamalkan Pesugihan Tanpa
    Tumbal karena usaha saya bangkrut dan saya menanggung hutang sebesar
    1M saya sters hampir bunuh diri tidak tau harus bagaimana agar bisa
    melunasi hutang saya, saya coba buka-buka internet dan saya bertemu
    dengan KYAI SOLEH PATI, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi selama 3 hari
    saya berpikir, saya akhirnya bergabung dan menghubungi KYAI SOLEH PATI
    kata Pak.kyai pesugihan yang cocok untuk saya adalah pesugihan
    penarikan uang gaib 4Milyar dengan tumbal hewan, Semua petunjuk saya ikuti
    dan hanya 1 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah akhirnya 4M yang saya
    minta benar benar ada di tangan saya semua hutang saya lunas dan sisanya
    buat modal usaha. sekarang rumah sudah punya dan mobil pun sudah ada.
    Maka dari itu, setiap kali ada teman saya yang mengeluhkan nasibnya, saya
    sering menyarankan untuk menghubungi KYAI SOLEH PATI Di Tlp 0852-2589-0869
    Atau Kunjungi Situs KYAI www.pesugihan-uang-gaib.blogspot.co.id/ agar di
    berikan arahan. Supaya tidak langsung datang ke jawa timur, saya sendiri dulu
    hanya berkonsultasi jarak jauh. Alhamdulillah, hasilnya sangat baik, jika ingin
    seperti saya coba hubungi KYAI SOLEH PATI pasti akan di bantu Oleh Beliau

    ReplyDelete