Friday, May 10, 2013

Erupting Kool-Aid ice science and art

The kids love to explore and create. I froze 2 blocks of ice for them to play and experiment with since we have had some night days outside.

This is a simple and fun experiment project for kids of multiple ages. I filled 2 square containers up with water and placed int he freeze overnight.

Then just collected different materials for Jake and Cate to explore with. You can use whatever you want. Listed below are what we used.

Materials:
Ice block
Salt
Baking soda
Kool-aid packets
Spray bottles with vinegar
Baby oil
(all the materials can be bought at the Dollar Tree and are very inexpensive)




First the kids poured kool-aid and baking soda on the ice to see if it would bubble and fizz. It did. Then they mixed colors and explored. Poured salt in the block and Jake thought that was neat cause it held the color more on the ice.



After they explored a little I gave them paint brushes and they painted their ice and explored some more. I love how simple this project is and the kids sat still for over a hour doing this.


Great way to have fun on a hot day, along with enjoying science and art play.



We love to do all kinds of fun hands on play with Kool-Aid.

Below are some of our favorite hands on science play, be sure to check them out.






Thanks for stopping by to see what fun stuff we are doing. Be sure to come follow us on

3 comments:

  1. The information you have to say this is very helpful, a lot of new things that I got after reading this information.
    Thank you so much for sharing this excellent information.

    Penyebab Asma
    Cara Menghilangkan Komedo
    Obat Multiple Myeloma
    Obat Penebalan Dinding Rahim
    Penyebab Benjolan Di Leher

    ReplyDelete
  2. The information you have presented them very nice, I am very happy to be getting this very useful news Obat Kolitis Ulseratif Obat Panu I hope you continue to renew other recent information that would be helpful for many people Obat Benjolan Di Bawah Dagu Obat Benjolan Di Bawah Rahang Maybe I'll come back to your site is a time when that will come to see the latest information more Obat Benjolan Di Kelopak Mata Because I am sure you would always present information that is extraordinary good Obat Benjolan Di Bibir Obat Benjolan Di Wajah I'm really very happy to have found a site that is unbelievably helpful Obat Benjolan Di Mulut Obat Benjolan Di Perut

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum Salam sejahtera untuk kita semua, Sengaja ingin menulis
    sedikit kesaksian untuk berbagi, barangkali ada teman-teman yang sedang
    kesulitan masalah keuangan, Awal mula saya mengamalkan Pesugihan Tanpa
    Tumbal karena usaha saya bangkrut dan saya menanggung hutang sebesar
    1M saya sters hampir bunuh diri tidak tau harus bagaimana agar bisa
    melunasi hutang saya, saya coba buka-buka internet dan saya bertemu
    dengan KYAI SOLEH PATI, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi selama 3 hari
    saya berpikir, saya akhirnya bergabung dan menghubungi KYAI SOLEH PATI
    kata Pak.kyai pesugihan yang cocok untuk saya adalah pesugihan
    penarikan uang gaib 4Milyar dengan tumbal hewan, Semua petunjuk saya ikuti
    dan hanya 1 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah akhirnya 4M yang saya
    minta benar benar ada di tangan saya semua hutang saya lunas dan sisanya
    buat modal usaha. sekarang rumah sudah punya dan mobil pun sudah ada.
    Maka dari itu, setiap kali ada teman saya yang mengeluhkan nasibnya, saya
    sering menyarankan untuk menghubungi KYAI SOLEH PATI Di Tlp 0852-2589-0869
    Atau Kunjungi Situs KYAI www.pesugihan-uang-gaib.blogspot.co.id/ agar di
    berikan arahan. Supaya tidak langsung datang ke jawa timur, saya sendiri dulu
    hanya berkonsultasi jarak jauh. Alhamdulillah, hasilnya sangat baik, jika ingin
    seperti saya coba hubungi KYAI SOLEH PATI pasti akan di bantu Oleh Beliau

    ReplyDelete